انیمه چیست؟

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

انیمه چیست؟

بازدید: 1095

 

 

 

انیمه چیست؟

اگر فکر میکنید انیمه همون کارتونه  باید بگم اشتباه می کنید.

انیمه در لغت کوتاه شده واژه انیمیشن است.انیمه سبکی از طراحی با دست و انیمیشن رایانه‌ای است که خاستگاه آن ژاپن بوده‌ و بیشتر از روی مانگا ساخته می‌شود. انیمه ها در ابتدا با دست کشیده می شدند که باعث می شد تفاوت زیادی با واقعیت داشته باشند. طراحان انیمه با انتخاب داستان خیالی برای مخاطبان فرصتی پدید آوردند تا از واقعیت فاصله بگیرند و در دنیای خیال غرق شوند مطمئنن خیلی از شماها این موضوع را تجربه کرده اید.

انیمه ها دارای ویژگی های متفاوتی هستند که آنها را از بقیه انیمیشن ها تفکیک می کند.مثل نقاشی‌های رنگارنگ،چشمان درشت، داستانی جنگی و اغلب با موضوعاتی خیالی که در آینده رخ می‌دهد.یکی از اصلی ترین تفاوت ها چشمان درشت است که در بسیاری از انیمه ها مشاهده می شود البته استثنا هم وجود دارد مانند کارهای استودیو Ghibli که چشم ها را طبیعی تر می کشد.موضوعی که جذابیت انیمه ها را دو چندان می کند فرهنگ غنی و اعتقادات جالب ژاپنی ها است که در شخصیت ها، روند داستان و در جای جای انیمه جریان دارد.

 

گاهی در انیمه ها برای بیان بعضی از احساسات از تصاویر و نماد هایی اغراق شده در چهره شخصیت ها استفاده می شود. برای مثال خطوطی منحنی روی پیشانی برای بیان ناراحتی استفاده می شود، قطره عرق درشتی روی سر شخصیت های شرم‌زده ظاهر می‌شود.محبوبیت  انیمه به قدری افزایش داشته که به یکی از نمادهای فرهنگ ژاپنی و آسیای شرقی تبدیل شده است.

 

 

فرق انیمه و انیمیشن چیست؟

مکانیسم داستان گویی متفاوت، گرافیک، طراحی های ویژه  داستان ها و شخصیت پردازی فوق العاده که حس همزاد پنداری را در مخاطب بر می انگیزد ، تکنیک ها و ایده های جذاب و نو که باعث جذب دیوانه وار مخاطب می شود از دیگر تفاوت های مهم انیمه با دیگر سبک های انیمیشن سازی است.

 

 

 

 

 

 

 

می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: ساعت: : منتشر شده است
نظرات()